Projektový a exkurzní den - Život s hendikepem

BLIŽŠÍ INFORMACE NÍŽE

Projektové dny - život s hendikepem

-Úterý

Zkusily jsme si být na několik hodin hendikepovaným člověkem. Žáci z 9. ročníků nás provázeli na školním hřišti různými úkoly například: jízda na vozíku, zapínaní košile po slepu, odezíraní ze rtů, chůze s chodítkem, psaní jména nedominantní rukou, kreslení pusou.

Na hřišti se nacházel i stánek se dvěma pány, kteří nám ukazovali a popisovali různé předměty sloužící nemocným lidem k pomoci s praktickými věcmi jako otevírání PET lahví, sklenic atd.

-Středa

V ranní hodině přišla maminka s 2 malými dcerami. Maruška měla různá postižení např. autismus, OCD, těžkou mentální retardaci, ADHD. Marušce bylo 11 let, ale mentálně se zasekla na 3 letech jako její nejmladší a zdravá sestra Anička. Maminka nám vyprávěla, jaký je život s dítětem, které má autismus. Každý den vstávají v 7 hodin ráno a když vstávají v jinou dobu, Marušku to rozhodí a začne vyvádět. Maminka ji pak odveze do speciální školy, kde se na děti jako je Maruška více zaměřují. Maminka Marušky má pouze 3 hodiny času na sebe nebo na práci. Maminka musí pracovat z domova, protože Marušku vyzvedává přesně v 11:30 hod., jinak to Marušku znepokojí a celý den je z toho rozhozená.

Poučení, jež z toho plyne, je se neposmívat lidem s hendikepem, protože nikdy nevíte, čím si daný člověk zrovna prochází a jak moc špatný hendikep má. Pokud takhle uvidíte rodiče s postiženým dítětem, vždy jim nabídněte pomoc. Můžete jim dojít na nákup nebo na víkend pohlídat dítě.

Chovejte se k lidem s hendikepem stejně jako k ostatním. Oni přece nemohou za to, jak se narodili. Děkujeme moc.

Dvořáková 8.C, Jurkovská 6.A, Neufusová 7.C, Kondrová 7.C.

Datum vložení: 23. 4. 2025 23:25
Datum poslední aktualizace: 24. 4. 2025 23:27
Autor: Barbora Svobodníková