Žáci přijatí do 1. ročníku ve školním roce 2017 - 2018

 

 

Žádost o přijetí žáka/ žákyně  do ZŠ 2017

 

Žádost o přijetí žáka/ žákyně do přípravných tříd 2017

 

Žádost o odklad  2017 

 

 PŘEDŠKOLÁCI 

1. Spolupráce s mateřskými školami

2. Den otevřených dveří

3. Zápis k povinné školní docházce

4. Spádovost

4. Prvňáček 2018

5. Doporučení pro rodiče budoucích prvňáčků

6. Seznam přijatých žáků 2017/2018

 

INFORMACE PRO RODIČE PRVŇÁČKŮ (školní rok 2017/ 2018)

 


Od pondělí 11. září bprobíhá výuka dle rozvrhu.
 

JMENNÉ SEZNAMY DĚTÍ:

 

TŘÍDA I. A (tř. učitelka Bc. Martina Kluková)

 

Dvořáková Nikola
Hanušová Helena
Jirousová Edita
Novotná Jasmína
Rezniková Juliana
Růžičková Nicole
Shi Jenny
Svobodová Magdaléna
Široňová Natali
Šloufová Barbora
Fencl Marek
Flek Benjamin
Kallup Filip
Lapka David
Liška Martin
Lorenc Richard
Měšťan Kryštof
Novák Denis
Olejar Sebastian
Oliynyk Artur
Sedláček Michael
Sharkadii Mark
Zikmund Václav
 

 

 TŘÍDA I. B (tř. učitelka Mgr. Daniela Kolečková)  

     

Babická Rozálie
Bartošová Natálie
Biskupová Sofie
Borovičková Alžběta
Evtushenko Evangelina
Holečková Natálie
Ivonová Aneta
Klasnová Vanesa
Kubů Tereza
Marethová Laura
Nováková Veronika
Novická Valentina
Plodrová Berenika
Váňová Barbora
Žalio Anna
Běle Ondřej
Blažek Jan
Fedor Michal
Kahoun Jan
Kapko Jakub
Kos Lukáš
Nečesaný Vojtěch
Pajtaš Roman
Pytelka Vít
Romanovský Jan
Švec Matěj


                         

 TŘÍDA I. C (tř. učitelka Mgr. Petra Borešová) 

 

Černá Eliška
Drnovcová Karolína
Hudáková Dominika
Chalmovská Annemarie
Chejstovská Klára
Jarošová Veronika
Kroková Sofie
Stroupková Aneta
Stroupková Nikola
Vávrová Marie
Zedníková Nela
Žirovnická Agáta
Antoš Dominik
Berka Lukáš
Giotto Alex
Hončl Aleš
Meisner Matyáš
Ouhrabka Vít
Pilosyan Artašes
Pryymak Michal
Rozenbaum Jakub
Saido Alan
Štěpaník David
Zedník Adam


 

TŘÍDA I. D (tř. učitelka Mgr. Martina Lenkvíková)

 

Černecka Anna
Elouchefounová Sofia
Holubová Nicol
Huťová Sofie Lenka
Jeřábková Barbora
Křížková Nela
Martínková Ema
Šimková Anežka
Tomsová Karolína
Vladykina Valeria
Wittmann Nela
Wright Natalie Elizabeth
Zenynets Veronika
Fuks Matěj
Hájek Marcus
Kaisrlík Jiří
Leso Daniel
Najman David
Nývlt Jakub
Plešner Antonín
Svrček Matouš
Šivák Sebastian
Šrein Michal
Tůma Mikuláš
 

 

 

SPOLUPRÁCE S MATEŘSKÝMI ŠKOLAMI

 

Naše škola již několik let úzce a velice aktivně spolupracuje s Mateřskou školou Litvínovská 490 a s Mateřskou školou Veltruská 560. Cílem je bezproblémové propojení a návaznost předškolního a základního vzdělávání, snaha usnadnit dětem adaptaci a socializační proces.

Předškoláci z obou mateřských škol navštíví několikrát během roku naši školu.

 

Přehled návštěv dětí MŠ v ZŠ:

  • prohlídka interiéru školy, návštěva tělocvičen, učeben 1. stupně a ŠD
  • vánoční koncert
  • ukázková hodina pro budoucí prvňáčky
  • program Prvňáček 2018
  • zážitkové dopoledne v prostorách ŠD
  • akce Děti dětem - zábavné dopoledne k MMD

 

 

 

 

DOMÁCÍ PŘÍPRAVA BUDOUCÍCH PRVŇÁČKŮ - RADY PRO RODIČE

 

 

DESATERO PRO RODIČE

Doporučení pro rodiče budoucích prvňáčků:

 

Doporučujeme všem budoucím prvňáčkům, aby v posledním roce před zahájením povinné školní docházky navštěvovali mateřskou školu. Ta díky všestranné výchově a cílům preprimárního vzdělávání připravuje děti na úspěšný přechod z předškolního zařízení do základní školy a veškeré úsilí vede k tomu, aby dětem pomohla dobře se na tento důležitý úsek jejich života přichystat. 
Zralost a připravenost dítěte na školu:

 

Fyzická a pohybová vyspělost, samostatnost v sebeobsluze

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

- je přiměřeně věku obratné a zdatné (hází a chytá míč, udrží rovnováhu na jedné noze, běhá, skáče)
- samo se svlékne, oblékne a obuje (zapne a rozepne zip, knoflíky, pásek u kalhot, zaváže si tkaničky)
- je samostatné při jídle (používá správně příbor, nalije si nápoj)
- zvládá osobní hygienu (používá kapesník, umyje si ruce, použije toaletní papír)
- zvládá drobné úklidové práce (posbírá a uklidí předměty a pomůcky na určené místo)
- postará se o své věci, samostatně obsluhuje školní tašku a penál.


Citová a sociální samostatnost, schopnost kontrolovat a řídit své chování, soužití s vrstevníky

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

- zvládá odloučení od rodičů
- vystupuje samostatně, vyslovuje svůj názor
- uplatňuje základní společenská pravidla (zdraví, poprosím, poděkuje, omluví se) a dodržuje dohodnutá pravidla, je si vědomé zodpovědnosti za své chování
- projevuje se jako emočně stálé
- reaguje přiměřeně na drobný neúspěch
- dovede se přizpůsobit konkrétní činnosti či situaci
- navazuje kontakt s dětmi, zapojí se do práce ve skupině, spolupracuje, k ostatním dětem se chová přátelsky, citlivě a ohleduplně
- bere ohled na druhé.
 


Přiměřené zvládnutí jazykové, řečové a komunikativní dovednosti

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

- používá neverbální komunikaci
- má přiměřenou slovní zásobu (umí pojmenovat většinu toho, čím je obklopeno)
- rozumí většině slov a výrazů běžně užívaných v jeho prostředí
- vyslovuje správně hlásky, mluví gramaticky správně (užívá správně rodu, čísla, času…)
- mluví ve větách, vypráví příběh, popisuje situaci, srozumitelně hovoří s dětmi a dospělými, vede rozhovor a respektuje jeho pravidla
- pokouší se napsat hůlkovým písmem své jméno (označí si výkres značkou, písmenem).
 


Zvládnutí koordinace ruky a oka, jemné motoriky, pravolevé orientace

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

- zručně zachází s předměty denní potřeby (pracuje se stavebnicí, modeluje, stříhá, kreslí, maluje, skládá papír, vytrhává, nalepuje)

- zvládá činnost s drobnějšími předměty (korálky), kreslí prstem, uvolněně čárá

- drží správně tužku (tj. dvěma prsty třetí podložený, s uvolněným zápěstím)

- vede správně tužku, tahy jsou při kreslení plynulé (obkresluje, vybarvuje)
- rozlišuje pravou a levou stranu
- řadí zpravidla prvky zleva.

 

 

Rozlišení zrakových a sluchových vjemů

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

- rozlišuje barvy, velikost, tvary
- rozpozná rozdíly mezi hláskami (dlouhé a krátké)
- sluchově rozloží slovo na slabiky (vytleskává slabiky ve slově)
- složí slovo z několika slyšených slabik
- najde rozdíly na dvou obrazcích, doplní detaily
- postřehne změny ve svém okolí, na obrázku (co je nového, co chybí)
- rozlišuje zvuky běžných předmětů
- reaguje správně na světelné a akustické signály.
 


Zvládnutí jednoduchých logických a myšlenkových operací a orientace v elementárních matematických pojmech
 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

- má představu o čísle (ukazuje na prstech či předmětech počet)
- orientuje se v elementárních počtech (vyjmenuje číselnou řadu a spočítá počet prvků minimálně v rozsahu do pěti)
- porovnává počet dvou souborů v rozsahu do pěti (určí o kolik je jeden větší či menší)
- řeší jednoduché úlohy, hádanky, rébusy
- rozumí časoprostorových pojmům (nad, pod, dole, nahoře, uvnitř, vně, dříve, později, včera, dnes), chápe pojmy označující velikost (dlouhý, krátký, malý, velký, těžký, lehký)
- rozpozná základní geometrické tvary
- třídí, seskupuje a přiřazuje předměty podle daného kritéria (korálky do skupin podle barvy, tvaru, velikosti).
 

Dostatečně rozvinutá pozornost a schopnost zapamatovat si
 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

- soustředí pozornost po dobu 10 – 15 minut
- dokáže se soustředit i na ty činnosti, které pro něj nejsou zajímavé, neodchází od nesplněného
- záměrně si zapamatuje, co prožilo, vidělo a slyšelo
- dokáže vyvinout úsilí a dokončit úkol, odolá rušivým podnětům
- pracuje samostatně, postupuje podle pokynů
- pamatuje si říkadla, básničky, písničky.
 


Vnímání kulturních podnětů


Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:


- je schopno se zúčastnit kulturních akcí
- pozorně poslouchá či sleduje se zájmem představení
- zážitky komentuje, vypráví, co vidělo, slyšelo.
 

Orientace ve svém prostředí, v okolním světě i v praktickém životě

 

Dítě splňuje tento požadavek, jestliže:

- vyzná se ve svém prostředí (doma, ve škole)
- spolehlivě se orientuje v blízkém okolí (zná své bydliště, jméno a příjmení rodičů)
- zvládá běžné praktické činnosti a situace 
(vyřídit vzkaz, umí telefonovat)
- má poznatky ze světa živé a neživé přírody (orientuje se v tělesném schématu, umí pojmenovat části těla, zná jména zvířat, rostlin)
- přiměřeným způsobem se zapojí do péče o potřebné
- má nahodilé a útržkovité poznatky o naší zemi (hory, řeky, města)
- uvědomuje si rizikové a nevhodné projevy chování
- chová se bezpečně nejen ve školním prostředí.

 

 

DALŠÍ VHODNÁ DOPORUČENÍ PRO ZÁKONNÉ ZÁSTUPCE BUDOUCÍCH PRVŇÁČKŮ:

Jak můžete pomoci svým dětem:


• Věnujte dítěti soustředěnou pozornost – při rozhovoru s ním se nezabývejte jinou činností, dejte mu najevo zájem, trpělivě je vyslechněte.
• Vyprávějte dítěti a čtěte mu.
• Pověřujte dítě drobnými úkoly a domácími pracemi – pěstujte tak jeho samostatnost a zodpovědnost, rozvíjíte i motoriku.
• Rozvíjejte poznání z oblasti života lidí zvířat i rostlin – vedle obecné informovanosti rozšiřujete i jeho slovní zásobu.
• Vybírejte vhodné hry a činnosti, sami se do nich zapojte – stavebnice, skládanky, dějové obrázky i práce s drobným výtvarným materiálem rozvíjejí poznání a tvořivost. Vaše účast posiluje citovou zralost dítěte.
• Upevňujte prostorovou orientaci a pojmy nahoře, dole, vlevo, vpravo, vpřed, za – výrazně to ovlivňuje základy psaní, čtení a počítání.
• Dbejte na vhodné pohybové aktivity a zdravé stravování – příroda je velká tělocvična, prospěje i vám.
• Trénujte změny denního režimu související se školní docházkou – ranní vstávání, odbourávání odpoledního spaní, čas pravidelného ukládání k večernímu spánku.
• Vytvářejte sociální situace, kdy se dítě učí jednat s jinými lidmi - uplatňovat základní společenská pravidla při jednání s lidmi, vyřizovat drobné vzkazy, nebát se komunikace ve známém prostředí apod.
 

 

VÝBĚR ŠKOLNÍ AKTOVKY, BATOHU:


Školní aktovka (batoh) pro žáky 1. stupně by měla splňovat určité požadavky, které pozitivně podporují vyvíjející se dětský organismus. 


Naše doporučení:


• ergonomicky tvarovaný systém zad s vyjímatelným hliníkovým rámem
• pevný stabilní tvar, pevné dno, vyztužené plastové hrany
• popruhy dostatečně široké (cca 4cm), nastavitelné, vypolstrované
• pásy by měly být nastaveny tak, aby se horní rohy tašky nacházely ve výši ramen
• pevné držátko na přenášení v ruce
• hmotnost aktovky do 1200 g 
• snadno otevíratelné a uzavíratelné zámky
• uvnitř oddělené oddíly
• boční kapsy na pití, svačinku
• reflexní proužky, prvky
• nepromokavost a omyvatelnost povrchu
• design aktovky